Start | Produkter

Giveaways

Det är en bra idé att köpa giveaways till såväl anställda som kunder. Men hur kommer det sig, och hur gör du för att hitta passande giveaways egentligen? Dessa frågor och fler svarar vi på nu.

 

Vad är en giveaway?

En giveaway är en produkt som du köper för att ge bort, alltså en produkt som passar som gåva. I regel är en giveaway relativt billig att köpa in, och huvudmeningen med att köpa giveaways är att göra reklam för sitt företag samt för att ge mottagarna ett positivt intryck av företaget.

 

Varför är det så populärt att ge bort giveaways?

Det är populärt att ge bort giveaways för att du som företagare således får mycket exponering per investerad krona. En annan bra sak med att ge bort giveaways är att denna typ av reklamkampanj är skalbar. Detta då du själv bestämmer vad dina giveaways får kosta, samt då själva produkterna ofta är den enda utgiften.

 

Vad kostar en giveaway?

En giveaway kostar i regel mellan cirka 5 och 500 kr/st. Värt att veta är att det är enkelt att genomdriva en prispressad giveaway-kampanj via oss då vi säljer många billiga giveaways för mellan 5 och 50 kronor styck.

 

Hur hittar jag rätt giveaways?

När du letar efter bra giveawayprodukter är det viktigt att tänka; vilka är det som ska ta emot de giveaways du köper? Småbarnsföräldrar kanske uppskattar roliga giveaways medan teknikintresserade sannolikt uppskattar giveaways med tekniktema.

 

En annan viktig sak du ska tänka på är att mottagaren idealt ska ha nytta av produkten. En giveaway som inte kommer till användning ger nämligen inte någon bra exponering, så att tänka på att din giveaway ska vara uppskattad är viktigt.

 

Exempel på giveaways för olika målgrupper

  • Teknikintresserade uppskattar ofta saker som USB-minnen, trådlösa laddare och trådlösa högtalare.
  • Friluftsintresserade uppskattar ofta saker som termosar, muggar och solglasögon.
  • Personer som pendlar med bil uppskattar ofta isskrapor, medan cykelpendlare ofta uppskattar reflexvästar och reflexer.
  • Det finns även giveaways som passar alla, vilka bland annat inkluderar vattenflaskor, paraplyer och solglasögon.

 

Men tumregeln säger samtidigt; ju mer målgruppsanpassad din giveaway är, desto oftare kommer mottagaren använda produkten och desto mer lyckad blir din reklamkampanj.

 

Vem kan du ge giveaways till?

Grupper som gillar giveaways inkluderar bland annat kunder, personal, leverantörer och egentligen alla som kommer att använda produkten. Kortfattat uppskattar mottagaren att när hon får någonting som är av nytta, vilket medför att hon således får en bättre bild av företaget.

Detta medan du som företagare sannolikt uppskattar att få driva igenom en reklamkampanj som ger ditt företag mycket exponering per krona.

 

 

Det är en bra idé att köpa giveaways till såväl anställda som kunder. Men hur kommer det sig, och hur gör du för att hitta passande giveaways egentligen? Dessa frågor och fler svarar vi på nu.

 

Vad är en giveaway?

En giveaway är en produkt som du köper för att ge bort, alltså en produkt som passar som gåva. I regel är en giveaway relativt billig att köpa in, och huvudmeningen med att köpa giveaways är att göra reklam för sitt företag samt för att ge mottagarna ett positivt intryck av företaget.

 

Varför är det så populärt att ge bort giveaways?

Det är populärt att ge bort giveaways för att du som företagare således får mycket exponering per investerad krona. En annan bra sak med att ge bort giveaways är att denna typ av reklamkampanj är skalbar. Detta då du själv bestämmer vad dina giveaways får kosta, samt då själva produkterna ofta är den enda utgiften.

 

Vad kostar en giveaway?

En giveaway kostar i regel mellan cirka 5 och 500 kr/st. Värt att veta är att det är enkelt att genomdriva en prispressad giveaway-kampanj via oss då vi säljer många billiga giveaways för mellan 5 och 50 kronor styck.

 

Hur hittar jag rätt giveaways?

När du letar efter bra giveawayprodukter är det viktigt att tänka; vilka är det som ska ta emot de giveaways du köper? Småbarnsföräldrar kanske uppskattar roliga giveaways medan teknikintresserade sannolikt uppskattar giveaways med tekniktema.

 

En annan viktig sak du ska tänka på är att mottagaren idealt ska ha nytta av produkten. En giveaway som inte kommer till användning ger nämligen inte någon bra exponering, så att tänka på att din giveaway ska vara uppskattad är viktigt.

 

Exempel på giveaways för olika målgrupper

  • Teknikintresserade uppskattar ofta saker som USB-minnen, trådlösa laddare och trådlösa högtalare.
  • Friluftsintresserade uppskattar ofta saker som termosar, muggar och solglasögon.
  • Personer som pendlar med bil uppskattar ofta isskrapor, medan cykelpendlare ofta uppskattar reflexvästar och reflexer.
  • Det finns även giveaways som passar alla, vilka bland annat inkluderar vattenflaskor, paraplyer och solglasögon.

 

Men tumregeln säger samtidigt; ju mer målgruppsanpassad din giveaway är, desto oftare kommer mottagaren använda produkten och desto mer lyckad blir din reklamkampanj.

 

Vem kan du ge giveaways till?

Grupper som gillar giveaways inkluderar bland annat kunder, personal, leverantörer och egentligen alla som kommer att använda produkten. Kortfattat uppskattar mottagaren att när hon får någonting som är av nytta, vilket medför att hon således får en bättre bild av företaget.

Detta medan du som företagare sannolikt uppskattar att få driva igenom en reklamkampanj som ger ditt företag mycket exponering per krona.