Trinityreklam.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Varför profilartiklar

För att ett företag över huvud taget ska kunna fungera så måste det på ett eller annat sätt markandsföra sig. Det kan ske på en mängd olika sätt: Personlig kontakt, tv- och tidningsannonser, sociala medier, adwords, skyltar, bilar, reklamartiklar,  profilera arbetskläder, profilkläder m.m.

Vi på Trinity Reklam har valt att fokusera på profilprodukter 

 

Vad är då profilprodukter?

Det är produkter som man tillför ditt företags logotype, slogan eller liknande för att på så vis marknadsföra företaget eller dess produkter.

Det kan vara hårda reklamartiklar såsom pennor, muggar, termosar, logoband, solglasögon och nyckelringar mm.

Det kan också vara mjuka artiklar, profilkläder såsom t-shirts, sweatshirts, jackor, mössor, tygkassar etc. Man kan i stort sett märka upp vilken produkt som helst till sin marknadsföring. Det viktiga är att hitta rätt produkt till rätt tillfälle och rätt målgrupp.

 

 

Se det inte som en kostnad - Se det som en investering 

 


Här är lite siffror på vad svenskarna tycker om profilprodukter.

 

85% av svenskarna säger att de någon gång fått en profilprodukt.

 

80% tycker att det viktigaste med en profilprodukt är att den är användbar.

 

75% vill även ha fler profilprodukter

 

60% uppger att de använder någon profilprodukt varje vecka.

 

47% behåller reklamprodukter längre än ett år.

 

34% säger att de använder någon profilprodukt dagligen

 

33% anger att de använder pennor med reklamtryck dagligen (populäraste profilprodukten).

 

31% blir mer positiva till varumärken som använder reklamartiklar




källa: Rapporten ”The Power of Produktmedia” från 2015, utförd av Inizio i TNS Sifos riksrepresentativa webbpanel med 2309 svarande